Головна | Реєстрація | Вхід | RSSНеділя, 19.05.2024, 06:25

Сайт ШМО вчителів початкових класів Пологівської ЗОШ І-ІІ ст. № 6

Меню сайту
Категорії розділу
Для учнів [2]
Для турботливих батьків [1]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 9
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » 1 клас » Для турботливих батьків

Як навчити дитину виконувати домашні задання?

    

ЯК НАВЧИТИ ДИТИНУ УСПІШНО ВИКОНУВАТИ ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Як допомогти дитині не просто виконати сьогоднішнє домашнє завдання, але й навчити її обходитися без нашої допомоги? Комусь з дітей вистачить тиждень-другий, комусь — декілька місяців або ще більше. Але у будь-якому випадку в цьому процесі буде декілька етапів.

Перший етап — ви якомога більше завдань виконуєте разом із дитиною. Прагнете зрозуміти, яких знань, навичок їй не вистачає, з’ясувати, чи немає у неї неправильних способів виконання, звичок у роботі. Допомагайте позбутися недоліків і неправильних способів дії.

Другий етап. Частину роботи дитина виконує сама. Але ви повинні бути впевнені, що з цією частиною роботи вона впорається. Швидше за все, спочатку це буде дуже невелика частина, але дитині необхідне відчуття успіху. Оцініть з нею результат. Після кожної самостійно й успішно виконаної частини ставте який-небудь значок, наприклад знак оклику або задоволене личко ( у чернетці). Через якийсь час ви разом з дитиною переконаєтеся, що правильно зроблена частина збільшується щодня. У разі невдачі спокійно розберіться, що є перешкодою. Навчіть дитину звертатися по допомогу у разі виникнення конкретних питань. Головним на цьому етапі мас бути усвідомлення дитиною, що вона може працювати самостійно і впоратися зі своїми труднощами.

Третій етап. Поступово самостійна робота розширюється до того, що дитина сама виконує всі уроки. Ваша підтримка на цьому етапі швидше психологічна. Ви знаходитесь неподалік, займаєтесь своїми справами. Але готові прийти на допомогу, якщо знадобиться. Перевіряєте зроблене. Сенс цього етапу у тому, аби дитина переконалася, що вона вже дуже багато може зробити сама, але ви завжди її підтримаєте.

Четвертий етап. Дитина працює самостійно. Вона вже знає, скільки часу піде на те або інше завдання, і контролює себе за допомогою годинника, звичайного або пісочного. Ви в цей час можете бути відсутні удома або знаходитися в іншій кімнаті. Сенс цього етапу у тому, що дитина прагне подолати всі труднощі сама. Відкладати до вашої появи можна тільки найважче. Ви перевіряєте зроблене. Це необхідно, поки остаточно не виробиться навичка самостійної роботи.

ЩО РОБИТИ, ЯКЩО ДОМАШНІ ЗАВДАННЯ В ДИТИНИ І БАТЬКІВ ВИКЛИКАЮТЬ НЕГАТИВНІ ЕМОЦІЇ

Шановні батьки! Ніхто з нас не застрахований від такої ситуації із власною дитиною.
Здається у мами або тата немає вже ніякого особистого життя. Йдеш з роботи додому і з тугою думаєш, скільки доведеться сьогодні просидіти з дитиною за уроками. Приблизно той же настрій і у дитини. А якщо цей процес супроводжується криком, сльозами, навіть стусанами — нервовий зрив в обох сторін гарантований. Саме час зупинитися і спробувати змінити звичний порядок речей. Зробіть це доступними засобами.

– Якщо ваш школяр вчиться поки в початковій школі, домовтеся про щоденні заняття з учителем. Буде це його класний керівник або хтось інший — залежить від конкретних стосунків. Мета занять визначена — виконання домашніх завдань. Час і здоров’я (своє і дитини) заощадите точно. Є й інший варіант — попросіть сусідку-старшокласницю, або студентку-майбутнього педагога, або вчительку-пенсіонерку. Повісьте оголошення. Скільки продовжаться ці заняття? Поки не відновите своє психічне здоров’я і не відчуєте прилив сил. Тоді починайте виробляти у дитини самостійність.

– Не можете дозволити собі зайві матеріальні витрати? Просіть займатися з дитиною родичів, близьких людей. Але розірвати порочне коло вашого з дитиною взаємного незадоволення необхідно.

– Врешті-решт, якщо ці варіанти не для вас, просто зупиніться! Зробіть перерву і дайте відпочити собі й дитині. Нічого смертельного за декілька днів не відбудеться. Попередьте класного керівника, що хочете провести експеримент. Відіспавшись, спокійно беріться за справу. Вже без криків, запотиличників і валідолу.


ЯК НАЛАГОДИТИ ПРОЦЕС ВИКОНАННЯ ДОМАШНІХ ЗАВДАНЬ

Безумовний обов’язок батьків полягає в тому, щоб налагодити процес виконання домашніх завдань. Сюди входить й організація робочого місця, й уточнення розпорядку дня — з тим, щоб виділити на приготування уроків необхідний час, і визначення послідовності приготування уроків. Крім того, спочатку діти припускаються багатьох помилок і помарок через невміння розподіляти увагу, надмірне напруження, швидку втомлюваність. Присутні під час виконання першокласником домашніх завдань батьки підбадьорюють його, пояснюють, якщо дитина щось не зрозуміла або забула, але не підміняють її діяльність своєю. Звичайно, потрібно вимагати, щоб домашнє завдання було виконане чисто, акуратно, красиво. Але всі ці вимоги повинні залишатися в межах можливостей дитини.

Не мають рацію ті батьки, які примушують переписувати домашні завдання по десять разів. Досягнувши навіть невеликих успіхів, можна закріпити їх наступного дня. «Ривки» ж не приносять позитивного ефекту.

Сьогодні першокласник із сльозами на очах перепише роботу десять разів, а завтра виконає завдання недбало, оскільки батьки були зайняті і не перевірили якість роботи. Як наслідок дитина може почати хитрувати, враховувати зайнятість і настрій батьків, а власної відповідальності у неї так і не сформується.

Але поступово дитині буде потрібно все менше часу для організації занять. Тому безпосередньо участь батьків у виконанні уроків можна буде замінити тільки присутністю. У цьому випадку батьки можуть обмежитися контролем якості виконання завдань. Незмінними залишаються лише інтерес та увага до життя першокласника, уміння радіти його успіхам, а при першій появі труднощів у навчанні або спілкуванні ви, звичайно, повинні допомогти малюкові.

У тих випадках, коли у дитини стабільні труднощі протягом досить тривалого часу і поради вчителя не допомагають поліпшити становище, рекомендуємо звернутися по допомогу до психологічної або медико-педагогічної консультації.

Фахівці разом із батьками допоможуть дитині подолати труднощі початкового етапу навчання, причому так, щоб негативно не вплинути на її характер і не підірвати здоров’я. Доброзичливе ставлення дорослих допоможе першокласникові не занепасти духом.

 

Чого НЕ слід робити батькам під час спільного виконання уроків
і узагалі, як привчити дитину до виконання домашніх завдань

– Перевірте, чи правильно організоване робоче місце дитини. Boно повинне бути достатньо освітлене. Джерело світла має знаходитися спереду і зліва, щоб па зошит не падала тінь від голови або від руки. Під час виконання уроків на столі не повинно бути ніяких зайвих предметів.

– Приступити до виконання домашнього завдання краще за все через 1-1,5год після повернення зі школи, щоб дитина встигла відпочити від занять, але ще не втомилася від домашніх розваг та ігор із товаришами.

Тут, звісно, йдеться про дитину, яка не відвідує групу продовженого дня. Діти, що відвідую її, виконують домашні завдання у школі. Удома вони повинні відпочити, розважитися, поспілкуватися з батьками і друзями. Якщо дитина зайнята якими-небудь іншими важливими справами (наприклад, відвідує гурток або спить після обіду, що для молодшого школяра дуже корисно), то, звичайно, можна сідати за уроки. Але у будь-якому випадку не можна відкладати це на вечір.

«Увага! Сезонні захворювання та профілактика їх виникнення в сім’ї»

 

Для багатьох батьків XXI сторіччя здоров’я дитини – одне з найскладніших питань, тому рекомендації надані видатним українським педагогом В.О.Сухомлинським майже 50 років тому допоможуть загартувати дитину, виховати її здоровою та уникнути сезонних захворювань. Він рекомендував звертати увагу на такі критерії здоров’я:

   1. Раціональне і збалансоване харчування, здорова їжа

Відсутність апетиту – ворог здоров’я, джерело хвороб. Батькам необхідно готувати смачну і здорову їжу, давати дітям більше фруктів багатих на вітаміни.

   2. Загартування

Якщо створити гарні умови для життя дитини, в теплі місяці гуляти босоніж, приймати душ, спати на свіжому повітрі, не одягати дуже теплий одяг, то хвороби будуть поступово зникати.

1.     Свіже повітря

Дитині важливо частіше перебувати на свіжому повітрі. Завдяки цьому зростає імунітет.

 

 

   4. Рухова активність

Бути в русі – одна з найважливіших умов фізичного загартування. Діти полюбляють бігати, грати.

    5.  Фізична праця

Фізична праця яка чергується з навчанням уявляється мені захоплюючою порожню  дитини у світ мрії та творчості.

   6. Спортивні ігри

Спорт виховує і дає здоров’я тоді, коли він – улюблене заняття кожного.

   7. Спілкування з природою

Якщо дитина зачарована красою полів, блиском зірок, нескінченною піснею коників та запахом польових квітів, складає пісні, значить вона знаходиться у гармонії тіла і духа.

   8. Гігієна

Турбота про чистоту тіла дуже важлива.

   9. Купання

По-перше, це фізична активність, плаваючи дитина розвиває свої м’язи. По-друге, це додаткове загартовування.

   10. Дотримання режиму дня

Для дитини дуже важливі повноцінні відпочинок і сон. Якщо не дотримуватися режиму дня, то діти будуть швидко втомлюватися, частіше хворіти.

Категорія: Для турботливих батьків | Додав: vseznayko (08.04.2015)
Переглядів: 506 | Теги: як навчити дитину виконувати домашн | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Календар

Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний хостинг uCozЯндекс.Метрика